مدیریت آموزشی

هشت سبک رهبری در مدل جهانی دیسک

جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴ ق.ظ

هشت سبک رهبری در مدل جهانی دیسک

1- سبک رهبری پیشرو ( PIONEERING)

2- سبک رهبری انرژیک (ENERGIZING)

3- سبک رهبری تاییدی (AFFIRMING)

4- سبک رهبری فراگیر (INCLUSIVE)

5- سبک رهبری متواضع (HUMBLE)

6- سبک رهبری سنجیده (DELIBERATE)

7- سبک رهبری مصمم (RESOLUTE)

8- سبک رهبری دستوری (COMMANDING)

1- سبک رهبری پیشرو : ( PIONEERING)

رهبرانی که در شاخص های D وI بالایی دارند ، سبک رهبری پیشرو را در سازمان خود دنبال می کنند و جلوتر و پیش روتر از بقیه در حرکت هستند این رهبران سریع اقدام می کنند و دنبال فرصتهای جدید در سازمان خود هستند .

2- سبک رهبری انرژیک (ENERGIZING)

رهبرانی که شاخص I بالایی دارند و این شاخص غالب بر بقیه شاخص هایشان می باشد بسیار پر انرژی هستند و به دنبال محبوبیت و هیجان هستند ، این رهبران مهارتهای ارتباطی بسیاری قوی دارند و افراد ی محبوب و معاشرتی هستند و مهارتهای مردمی بسیار خوبی دارند.

3- سبک رهبری تاییدی (AFFIRMING)

رهبرانی که شاخص های I و Sبالایی دارند و این شاخص ها در فرد غالب باشد ، رهبران تاییدی هستند و دنبال دوستی ، روابط نزدیک با سایرین هستند . این رهبران به خوبی صفت های نیک و شایسته را در سایرین شناسایی می کنند .

4- سبک رهبری فراگیر (INCLUSIVE)

رهبرانی که شاخص S بالایی دارند و اگر این شاخص در فرد غالب باشد ، رهبران فراگیر هستند ، این رهبران بیشتر دنبال هماهنگی و پذیرش هستند .

5- سبک رهبری متواضع (HUMBLE)

رهبرانی که شاخص های S و C بالایی در تست دیسک دارند و این شاخص ها در فرد غالب باشد ، رهبران متواضع هستند ، این رهبران دنبال ثبات و محیط آرام در سازمان خود هستند .

6- سبک رهبری سنجیده (DELIBERATE)

رهبرانی که شاخص C بالایی در تست دیسک دارند و این شاخص در فرد غالب باشد ، رهبران سنجیده هستند ، این رهبران دنبال دقت و عینیت بخشیدن به فرآیندها در سازمان خود هستند .

7- سبک رهبری مصمم (RESOLUTE)

رهبرانی که شاخص های Dو C بالایی در تست دیسک دارند و این شاخص ها در فرد غالب باشد ، رهبران مصمم هستند ، این رهبران دنبال استقلال و نتایج کارآمد در سازمان خود هستند ، این رهبران به شدت در رسیدن به نتیجه مصمم هستند و تا اخذ نتایج کلیدی دست از تلاش بر نمی دارند .

8- سبک رهبری دستوری (COMMANDING)

رهبرانی که شاخص D بالایی دارند و این شاخص در فرد غالب باشد ، رهبران دستوری هستند ، این رهبران دنبال پیروزی و رسیدن به نتایج مالی کلیدی هستند که سازمان را در وضعیت سود آوری بهتری قرار دهد که در این مسیر از اقتدار و قدرت زیادی استفاده می کنند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۵
ابوالقاسم کریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی